Succesvol verkopen met de deskundige aanpak van Schep
Ieder agrarisch onroerend goed is uniek en elke verkoop krijgt bij Schep Makelaars een aanpak met de aandacht die het verdient. De verkoop van agrarisch onroerend goed, zoals een melkveebedrijf, akkerbouwbedrijf, of veehouderij vraagt om kennis van de materie.
Vaak heeft verkopen in de agrarische sector nogal wat voeten in de aarde. U doet zaken in een markt met vaak wijzigende en complexe regelgeving. U hebt een specialist nodig die het afzetgebied kent. Met boerenroots, een agrarische onderneming en ruim 40 jaar ervaring kent Schep het klappen van de zweep.
Het boerengoed verkoopplan
Stap 1 – Kennismaking
Schep Makelaars komt bij u thuis om kennis te maken en uw agrarisch onroerend goed te bezichtigen. Onze makelaar legt uit hoe de verkoop in zijn werk gaat en geeft antwoord op uw vragen. Tijdens de bezichtiging komen specifieke aspecten voor boerengoed aan bod en worden de financiële lasten geïnventariseerd.
Stap 2 – Verkoopvoorstel
Op basis van het gesprek en de bezichtiging, bepaalt de makelaar voor welke vraagprijs u uw boerderij of agrarisch onroerend goed kunt verkopen. Vervolgens ontvangt u een verkoopvoorstel. Daarin staat beschreven hoe wij uw pand en grond onder de aandacht willen brengen, wat de vraagprijs is en wat de algemene voorwaarden zijn bij verkoop van uw agrarisch onroerend goed.
Stap 3 – Verkoop gereed maken
Zorg ervoor dat uw pand er tiptop uitziet en uw grond er netjes bijligt. Kijk daarbij door de ogen van potentiële kopers: Wat vindt u belangrijk aan een nieuw agrarisch pand en waar zou u tijdens een bezichtiging op letten of juist op afknappen?
Stap 4 – Bezichtigingen
Onze makelaar coördineert en begeleidt alle bezichtigingen. U hoeft er niet voor thuis te blijven. Tijdens de rondleiding krijgt de makelaar een goed beeld van de potentiële koper en daar stemt hij zijn vervolgstrategie op af. Na de bezichtiging koppelt de makelaar direct zijn bevindingen aan u terug.
Stap 5 – Onderhandelingen
Een Schep makelaar weet exact hoe hij moet onderhandelen om de juiste prijs voor uw agrarisch onroerend goed te bedingen. Uiteraard spreekt hij vooraf de onderhandelingen met u door. Ook stelt hij u op de hoogte van zaken waarmee u rekening moet houden als het pand en de grond wordt verkocht, zoals de ontbindende voorwaarden in de koopovereenkomst.
Stap 6 - Koopakte opstellen
Nadat u overeenstemming heeft bereikt over de verkoopprijs, wordt de koopakte opgesteld. Uw makelaar loopt deze uitgebreid met u door. Na ondertekening van de koopakte door u en de koper, is de koop gesloten. Wel kan de koopakte worden ontbonden op basis van de ontbindende voorwaarden.
Stap 7 - Naar de notaris
De ondertekende koopakte met bijbehorende stukken gaat naar de notaris. Die stelt een datum en tijdstip vast voor ondertekening van de akte van levering. Ook staat in de akte vermeld wanneer de koper de koopsom moet voldoen. U ontvangt vooraf een concept van de leveringsakte en de nota.
Samen met uw Schep makelaar controleert u de leveringsakte op juistheid. Op de dag van levering gaat onze makelaar met u mee naar de notaris. Zodra de akte van levering bij de notaris door alle partijen is ondertekend én is ingeschreven bij het Kadaster (circa één werkdag na de levering), bent u officieel geen eigenaar meer van het agrarisch onroerend goed. De notaris regelt nadien de aflossing van de eventuele lopende hypotheek en de betaling van de makelaarskosten.
Objecten in stille verkoop
Schep Makelaars heeft ook objecten in stille verkoop. Soms willen verkopers de verkoop van hun landelijke woning of agrarisch bedrijf niet altijd aan de grote klok hangen. Dan is stille verkoop de ideale oplossing. Lees meer over onze stille verkoop
Overige agrarische diensten van Schep
Naast het aankopen en verkopen van agrarische objecten kan Schep u ook helpen bij allerlei andere zaken. Lees meer over de agrarische diensten van Schep
Deze aanvraag wordt verstuurd…
Foutje
Er ging iets mis op de server. Probeer het nog eens.
Bedankt!
Wij zullen z.s.m. reageren.