Zie het maar als Hollywood op z'n Hollands. Klaver Makelaardij, een van de leden van Buitenstate, maakt filmpjes-met-een-knipoog om hun bijzondere woningaanbod te promoten. Deze week overtrof hun vernieuwende aanpak alle verwachtingen toen het filmpje over een droomvilla in Avenhorn meer dan 100.000 kijkers trok op Facebook.

Geluid klaar? Camera klaar? Actie! Kijk hoe Buitenstate makelaar Geert Klaver zich als een ervaren presentator voor de lens beweegt. Met humor als wapen biedt hij de kijker een blik in en om de woning, waarbij je direct een indruk krijgt van de sfeer en de staat van onderhoud. Door de camera met een Drone over het huis te laten vliegen, komen unieke gezichtspunten naar voren. Ook leert het publiek de omgeving van het huis kennen, waarbij de filmpjes een antwoord geven op vragen over voorzieningen als winkels en scholen. 

“Aan de hand van de beelden lopen kandidaat-kopers online door het huis. Die beleving prikkelt de verbeelding. Ze zien er gelijk hun eigen meubels staan en kiezen in gedachten al een plek voor hun eigen kunst aan de wand,'' zegt makelaar Geert Klaver.

“Om het publiek te blijven boeien, brengen we de beelden steeds op smaak met verrassende effecten”, vertelt Klaver. “Zo kom ik de ene keer aanrijden met een grappig autootje en de andere keer met een klassieker.'' Deze week stapte hij zelfs in een spectaculair mini-vliegtuigje voor de online-bezichtiging van een landgoed in Slootdorp. “Dat is maar tien minuten vliegen van Amsterdam!"

Verwachtingen

De ludieke presentatie van een indrukwekkende villa in Avenhorn overtrof vorige week alle verwachtingen: maar liefst 100.000 belangstellenden namen via Facebook een kijkje in de digitale Klaver-bioscoop.  “Het stijlvolle karakter van dit landhuis heeft vast veel kijkers nieuwsgierig gemaakt’’, zegt Klaver. “Maar uit de reacties blijkt ook dat het publiek het filmpje wil zien vanwege de glimlach die het oproept.’’

Verkoopkansen

De hamvraag is uiteraard of deze innovatieve aanpak van het makelaarskantoor uit Nieuwe Niedorp daadwerkelijk leidt tot betere verkoopkansen. “De eerste signalen zijn heel positief’’, stelt Klaver. “Nadat we een film hadden gemaakt van een woning in Warmenhuizen, was dit huis binnen twee weken verkocht. En dat is extra bijzonder als je weet dat de eigenaar het huis al twee jaar probeerde te verkopen.’’ En hoe zit het met die Dallas-achtige droomvilla in Avenhorn die zo veel kijkers trekt? “Ik heb er alle vertrouwen in dat we daar ook snel een koper voor vinden. Bij woningen in deze prijsklasse is daar natuurlijk maar een beperkt publiek voor, maar met zo veel  belangstellende kijkers weet je zeker dat de doelgroep nu is geprikkeld. Daarbij zetten we ons eigen vertrouwde netwerk in om het koperspubliek te bereiken. En social media, natuurlijk. Want voetbalvrouwen zitten óók veel op internet.''

Bekijk het filmpje van Slootdorp hier: https://www.klavermakelaardij.nl/aanbod/landelijk-wonen/1503/wierweg-20-slootdorp-te-koop/omschrijving.html#video


Meer informatie over dit onderwerp?


Het reactieformulier wordt verstuurd Het contactformulier wordt verstuurd…

Foutje

Er ging iets mis op de server. Probeer het nog eens.

Bedankt!

Wij zullen indien nodig z.s.m. reageren.



> Terug naar het overzicht